Модуль 4 "У світі ментальних карт"

     Шановні колеги-філологи, запрошуємо Вас у світ ментальних карт.


     Ментальні карти (мапи думок, карти пам'яті) - це зручний інструмент для відображення процесу мислення і структуризації інформації у візуальній формі.
      Карта пам'яті реалізується у вигляді діаграми, на якій зображені слова, ідеї, завдання або інші поняття, зв'язані гілками, що відходять від центрального поняття або ідеї. Подібний спосіб запису дозволяє карті пам'яті необмежено рости і доповнюватися. 
     В українських перекладах термін може звучати по-різному — «карти розуму», «карти пам'яті», «інтелект-карти», «майнд-мепі».

       Ознайомитися із сервісами для створення ментальних карт можна за посиланнями нижче:

- Popplet,
- MINDOMO,
- MindMaister,
- Cacco.

Алгоритм дій:  
1.Створіть ментальну карту до уроку та розмістіть її на Padlet-дошці.
2. Переглянувши ментальні карти колег, проаналізуйте і прокоментуйте 2 з них. Коментарі залиште на сторінці блогу. Успіхів!



Сделано на Padlet

20 коментарів:

  1. Гадаю, ментальні карти - складна техніка візуалізації мислення. Це спосіб систематизації здобутих знань, тому не вважаю за потрібне використовувати такий засіб вирішення навчальних завдань для учнів 5-7 класів. Цілком погоджуюсь із позицією Сєрби Т. С. у розробці ментальних карт для підготовки учнів до ЗНО.

    ВідповістиВидалити
  2. Всі роботи сподобались. Ще раз дякую за надану можливість попрацювати із запропонованими інтернет-сервісами. Складно, але можливо.

    ВідповістиВидалити
  3. Дуже містка інформація про Лесю Українку у картці Тетяни Іванівни Федієнко. Використання мультимедійного контенту у картах пам"яті справді "оживляє" їх. Дякую.

    ВідповістиВидалити
  4. Як на мене, всі роботи чудові, але мені сподобалась робота Федієнко Тетяни Іванівни. Дякую за співпрацю усім педагогам району.

    ВідповістиВидалити
  5. Всі роботи гарні. Мені найбільше сподобалися ментальні карти Насипайко О. А. й Федієнко Тетяни Іванівни. Дякую, що маю можливість удосконалювати свої вміння у роботі з хмарними технологіями.

    ВідповістиВидалити
  6. Вкотре переконуюсь у тому, що вчитель може опанувати всі інноваційні технології, навіть коли, на перший погляд, це здається неможливим. Підтвердженням того, що вчитель є сучасним, креативним та може крокувати в ногу з часом, є роботи моїх колег. Зацікавили різноманіттям ідей та тем ментальні карти Ковблюк В.М., Сергієнко Ю.Г. та Насипайко О.А. На жаль, не всі роботи вчителів відкриті для перегляду.

    ВідповістиВидалити
    Відповіді
    1. Тетяно Іванівно, дякую за приємні слова, втім я вкрай рідко використовую ментальні карти на уроках (чи підготовки до них). Більше люблю створювати "живі" ментальні карти , що покликані розвивати (підтримувати?) дрібну моторику рук. Зізнаюся, що представлену тут карту створила нашвидкуруч спеціально для інтернет-семінару.

      Видалити
  7. На жаль, для перегляду деяких ментальних карт колег слід бути зареєстрованим на сервісі, у якому виконувалась робота. Щоб уникнути подібних непорозумінь можна зберегти свою ментальну карту у форматі JPEG, PDF або JPG тощо, а вже тоді вставити цей документ на дошку.

    ВідповістиВидалити
  8. Під час створення деяких ментальних карт введені обмеження на додавання картинок чи інших елементів ментальної карти, щоб обмеження зняти та отримати повний доступ до всих інструментів ментальної карти, потрібно викласти кошти.
    Під час перегляду матеріалу колег найбільшої уваги заслуговує робота Федієнко Т.І. "Життєвий та творчий шлях Лесі Українки".

    ВідповістиВидалити
    Відповіді
    1. Вперше створила ментальну карту саме для цього інтернет-семінару. Вистачило безкоштовної версії сервісу Mindomo. Завантажувала матеріали науковим методом "тик" (в перекладі з невідомої мови - вийде чи не вийде).

      Видалити
  9. Деякі ментальні карти не вдалося відкрити. З переглянутих карт найбільше сподобалися роботи Насипайко О.А. та Карчевської Т.М. Ментальні карти - чудовий спосіб запамятовування матеріалу, особливо доречно їх викоритовувати на підсумковому етапі вивченого. Дякую колегам та організаторам семінару!

    ВідповістиВидалити
  10. Сподобалися також ментальні карти Стась Ю.М.,Ковблюк В.М., Федієнко Т.І. . Іщенко В.В. та інших. Добре , коли використовується не лише текст, а й фото, відео. На жаль, відео важко завантажується при неякісній роботі Інтернету.

    ВідповістиВидалити
  11. Дуже сподобалися ментальні карти Федієнко Т.І. та Насипайко О.О. про життєвий і творчий шлях письменників. Як на мене, то такі карти більше цікаві на уроках української літератури,оскільки дають можливість "вживу поспілкуватися" з письменником, почути його голос і ніби подружитися з ним :-)

    ВідповістиВидалити
  12. Було б добре, щоб на уроці такі карти-схеми діти вибудовували самі. У кого є хороший інтернет, можна використовувати на літературі при аналізі сюжетів, образів, подій протягом вивчення всієї теми (декількох уроків). Класна штука. Була нова для мене. Дякую первозванівці!

    ВідповістиВидалити
    Відповіді
    1. Чудова ідея щодо створення ментальних карт учнями! Скористаюся порадою, дякую!

      Видалити
  13. Як на мене, створювати ментальні карти - дуже забарно, але робота того варта. На жаль, вдалося переглянути роботи не всіх колег. Для себе відмітила карти Федієнко Т.І., Стась Ю.М.

    ВідповістиВидалити
  14. Ментальні карти - це велика допомога на уроці. Всі роботи колег мені сподобались. Дякую за за семінар. Бажаю успіхів!

    ВідповістиВидалити
  15. Дуже цікаві ментальні карти! Я гадаю, що вони стануть у пригоді не лише мені, а й колегам. Бажаю успіхів!

    ВідповістиВидалити
  16. З ментальними картами мені сподобалось працювати, тому що це досить зручно. А форма схеми - досить вдала для використання на будь- якому уроці. Цікавий та змістовний матеріал ментальних карт Ковблюк В.М. та Насипайко О.О.

    ВідповістиВидалити